Hej igen!

Åh har verkligen saknat att blogga!
Det är någonting med att få öppna upp sig och skriva vad man vill som känns uunderbart.
Just nu lagar jag lunch, halloumi med sötpotatis och rödbetor(förkokta)..Fan vad gott! Har verkligen snöat in mig på halloumi. Seriöst, det är så gott att jag skulle vilja äta det som min sista "måltid" i livet haha..
Planerna idag är att förbereda inför jobbintervju, gå på promenad (solen strålar just nu, dock är det -14) och träffa Felicia. Hur glad blev jag inte att hon ska flytta hit? Kändes som ödet då hon hade sökt överallt och hamnar nu här i Östersund. Såå kul!
Ett mål inför 2018 och framåt är att äta mer vegetariskt och veganskt. Jag tycker att det inte känns svårt alls längre att komma på(eller hitta) recept att göra, vilket jag tyckte förut. Mina inspos är Therese Lindgren, Jävligt gott, Skippa nudlarna mfl.
Något annat som jag fokuserar mycket på just nu är hudvård. För er som inte vet så fick jag världens acne när jag bodde i USA. Det var inte lite heller. Men huden har förbättrats avsevärt mycket nu då jag i höst började med en seriös hudvårdsrutin. Mer om det senare :)
Så vill blogga mer om hudvård, mat och hälsa!
Vardag | |
Upp