Hår- och hudstatus

Igår efter intervjun hade jag litet minispa hemma, använde hårinpackning och ansiktsmask. Till ansiktet använde jag Exuviance clay mask. Har använt den i 4 veckor nu och min hy är fortfarande i invänjningsprocessen. Jag gillar den! Blir en kylande effekt på huden, skönt mot ett kliande ansikte. 
I håret använde jag jojoba olja. Första gången jag provade det. Passade perfekt då min hårbottnen har börjat klia. Aldrig haft problem med det förut! Men kan vara att jag har tvättat håret för mycket eller att mitt shampoo/balsam är för starkt. Men kliandet försvann och håret blev superlent! Kokosolja funkar också bra. Jag brukar låta det sitta i så länge man kan, iallafall någon timme. Så ska max tvätta håret 1-2 gånger!
Har beställt hem Paulas choice cleansing oil. Det är en "pre cleanser" som man använder innan de andra hudvårdsprodukterna. Köpte den då jag ville ha en ny makeupremover som inte är testad på djur.
Hud och hår, Kost och recept | |
Upp