Huden

Skrev om min nya  hudvårdsrutin för en månad sedan från Vichy. Jag tycker den har varit väldigt bra och gett mig en jämnare hudton MEN! Även om den gav mig detta var det något som saknades. Jag har användt dag/nattkrämen under bla ögon vilket man tydligen inte ska göra pga huden är mer känslig där. Därför har jag fått små prickar under ögat som är pga detta. Läste det på internet då jag insåg att det är en ögonkräm som jag skulle ha haft! 
Jag kommer inte ihåg vad "prickarna" heter(är inte finnar)  men de ska försvinna av sig själv. Syns inte på bilden ovan då jag är sminkad. 
Så nu har jag slutat att använda krämerna kring ögonen då det även gör de svulna. Detta är alltså allmänt med alla krämer!  
Så summan av kardemumman är att jag har bra hy av rutinen men under ögonen har jag linjer och ovan/under små prickar. 
Så nu har jag iallafall beställt en ögonkräm som ska ingå i min rutin. Känns som en hel vetenskap haha! Går mer osminkad nu för tiden så då känns det nice med en shysst hud :)
Vardag | |
Upp